Zdajemy relację z naszych poczynań sportowych…

Uczniowie klasy I bardzo lubią spacerować, najpiękniejsze jest to, że Osiedle Bzianka  sprzyja wędrówkom…

Zima - sanki
W zimie udaliśmy się na sanki. Wytrwałe – zjeżdżanie z górki było przyjemne, ale by zjechać kolejny raz, należało znów zdobyć szczyt. Górka była piękna. Kamil Stoch myślę, że byłby zadowolony😉. Pamiętajmy, że to właśnie podczas jazdy z górki nasze dzieci sprawnie pojmą, która to strona lewa, a która prawa.

Zdjęcia

Wiosna - rower
Pięknego wiosennego dnia poznawaliśmy budowę roweru, a tym samym zrobiliśmy mini wyścigi.

Zdjęcia

Wspomnieliśmy o korzyściach płynących z jazdy na rowerze:

  1. Troska o środowisko

Wybierając rower zamiast samochodu, zadbasz o nasze środowisko naturalne i w najmniejszym stopniu nie przyczynisz się do jego skażenia. To właśnie rosnąca liczba samochodów jest główną przyczyną zanieczyszczeń powietrza na świecie. Ponadto, jeżdżąc rowerem, nie jesteś źródłem wszechobecnego hałasu.

  1. Oszczędzasz czas

Ile razy zdarzyło ci się stać w miejskim korku, wyklinając przy tym na wszelkie możliwe sposoby? Za sprawą roweru oszczędzasz nie tylko czas, ale i nerwy! Dzięki rowerowi nie stoisz w korku, nie czekasz na przystanku oraz nic nie płacisz. Po prostu wsiadasz i jedziesz.

  1. Przemiana materii

Dzięki jeździe na rowerze przyspieszamy przemianę materii – szybciej tracimy kalorie i tłuszcz, a co za tym idzie – kilogramy! Dodatkowo możemy też zmniejszyć cellulit.

  1. Kształtujemy mięśnie

Dzięki przejażdżkom rowerom kształtujemy wiele partii mięśni – zwłaszcza mięśnie łydek, ud, pośladków oraz mięśni brzucha i pleców.

  1. Zdrowe serce

Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasz układ krwionośny – chroni organizm przed chorobami serca.

  1. Dotleniony mózg

Regularna jazda na rowerze rewelacyjnie wpływa na dotlenienie mózgu, dzięki czemu pracuje on lepiej – wzmaga koncentrację i naukę.

  1. Szczęście!

Jazda na rowerze powoduje szczęście. Czynność ta wyzwala endorfiny, które zwane są hormonami szczęścia. Dzięki temu mamy dobre samopoczucie przez cały dzień.

  1. Kalorie

Jeżdżąc na rowerze – gubimy niepotrzebne kalorie. Jazda na rowerze pozwala spalić mnóstwo kalorii – przejeżdżając 10 km, spalamy ok.229 kcal. Ponadto taka aktywność spala tłuszcz i pozwala zaoszczędzić.

  1. Koordynacja ruchowa

Czynność ta poprawia koordynację ruchową, ponadto dzięki jeździe na rowerze ćwiczymy mięśnie i spalamy tkankę tłuszczową.

  1. Dobre samopoczucie

Jazda na rowerze gwarantuje nam dobre samopoczucie. Po takiej rowerowej wycieczce czujemy się szczęśliwi i pełni energii.

 

Spędzaliśmy też czas na budowaniu z wielkich klocków budowli, torów przeszkód.

Zdjęcia

Wraz z rodzicami spotkaliśmy się 14.03.2018r. 16.30 – 18.00 na Zajęciach otwartych Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Uczniowie kl.1 co środę uczestniczą w zajęciach prowadzonych tą metodą.

Nazwa metody „Ruch Rozwijający” wyraża główną ideę metody tj. posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii. System ćwiczeń w tej metodzie wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłymi.
Podstawowe założenia metod to rozwijanie ruchem trzech aspektów:

  1. Świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego.
  2. Świadomości przestrzeni i działania w niej.
  3. Dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

A oto korzyści płynące ze stosowania Metody W. Sherborne:

  • daje pozytywne odczucie w kontakcie z innym człowiekiem.
  • Wyzwala swobodę zachowań i naturalność.
  • Daje okazję do rozładowania energii.
  • Jest próbą pokonania własnych zahamowań wynikających z uprzednich doświadczeń.
  • Daje radość.
  • Wyzwala zaangażowanie.
  • Daje możliwość zaspokojenia własnych potrzeb.
  • Daje pewność siebie.
  • Daje możliwość poczucia się w innej roli niż na co dzień.
  • Zbliża do siebie uczestników zajęć.
  • Daje radość z działania w grupie.
  • Przyjemność dawania innym radości.
  • Daje okazję do wspomnień, przypomnienia sobie zdarzeń z dzieciństwa.
  • Nie jest ograniczona wiekiem uczestników.

Z tego miejsca serdecznie dziękuję Rodzinom, które spotkały się ze mną na zajęciach w godzinach popołudniowych. Serdeczne podziękowania płynące z serca dla:

Frania Łabudzkiego i jego Mamy, Gabrysi Pazdan i Taty, Serweryna Raka, jego Brata i Taty, Wiktorii Skwirut i Taty, Emilki Skwirut i Mamy, Zuzi Stopy i Mamy, Kacperka Wolskiego i Taty, Wojtusia, Zuzi Wołowiec i Rodziców, Julci Wróbel i Mamy.

 

Pamiętajmy: dzieci aktywne fizycznie szybciej się uczą. A dlaczego? Bo podczas ruchu lepiej ukrwiony jest mózg. Wraz z krwią dociera do niego więcej tlenu (dzięki zimowym zabawom może być go nawet o 70 proc. więcej) oraz glukozy, która jest paliwem dla mózgu. Bieganie i skakanie przyczynia się do powstania nowych połączeń nerwowych.

Wychowawca kl. 1