W ramach projektu

„Szkoła młodych patriotów”

zapraszamy wszystkich uczniów

 do udziału

w II Szkolnym Konkursie Pieśni Patriotycznej,

który odbędzie się 30 kwietnia 2019r.

 

 

Pieśni można wykonywać solo lub w zespołach.

Oceniane będą: sposób wykonania, akompaniament, dobór repertuaru, poprawność wymowy, strój.

 

Zgłoś swój udział u p. Justyny lub p. Renaty. Czekamy do 29 kwietnia.

Mimo że do Wielkanocy pozostał jeszcze tydzień, w naszej szkole już dziś wspólnie pochyliliśmy się nad misterium męki i zmartwychwstania Jezusa. Uczniowie klas szóstej i piątej przypomnieli nam, że zostaliśmy stworzeni z miłości i po to, aby czynić dobro. Pokazali, jak nasz czyste ręce i serca zamieniają się w te zabrudzone złem. Jest jednak ratunek - to Chrystus, który poświęca się dla nas i daje nam nowe życie. 

Życzymy wszystkim, by nadchodzący Wielki Tydzień był czasem odkrywania miłości Boga, zanurzania się w Jego miłosierdziu i dzielenia radości Zmartwychwstania!

(zdjęcia)

W ramach konkursu „Szkoła młodych patriotów” w każdej klasie zostały przeprowadzone konwersatoria pt. „Patriotyzm na co dzień. Co dla mnie oznacza bycie patriotą”.

 

Harmonogram zajęć:

  • Najmłodsi uczniowie naszej szkoły wzięli udział w zajęciach, podczas których mogli przypomnieć sobie jakie mamy symbole narodowe, jak one wyglądają. Wspólnie ustalili znaczenie pojęcia Ojczyzna – w kontekście dużej, jak i małej, lokalnej zbiorowości.Obejrzeli film: „Polskie symbole narodowe – Polak Mały”, a następnie na podstawie filmu i własnej wiedzy odpowiadały co oznacza słowo „patriota” i jakimi cechami powinna odznaczać się taka osoba we współczesnym świecie. Starali się również opowiedzieć jak na co dzień mogą wyrazić swój patriotyzm.Podsumowaniem zajęć było pokolorowanie malowanek przedstawiających kontury Polski i symbole narodowe.

 

  • Zajęcia z uczniami klasy 1 i 2 zostały przeprowadzone przez ich starsze koleżanki z klasy 6. Uczniowie odpowiadali na pytania związane ze znajomością wiedzy
    o Polsce i symbolami narodowymi. Obejrzeli film: „Polskie symbole narodowe – Polak Mały”, a następnie starali się odpowiedzieć na pytanie: „Kim jest patriota i jak mogą wyrazić na co dzień swój patriotyzm”. Posumowaniem zajęć było wykonanie pracy plastycznej pokazującej zachowania prezentujące patriotyzm na co dzień.

 

  • W klasie 3 zostały przeprowadzone zajęcia sprawdzające znajomość wiedzy uczniów o swojej Ojczyźnie oraz podstawowych wydarzeń z historii Polski. Słuchacze w trakcie rozmowy z nauczycielem prowadzącym wyjaśniali kim jest patriota i co oznacza bycie patriotą oraz jak mogą na co dzień wyrazić swój patriotyzm. Podsumowaniem zajęćbyło narysowanie przez każdego ucznia zachowania, w którym prezentuje swój patriotyzm.

 

  • W klasach 4 i 5 w trakcie zajęć uczniowie obejrzeli film pt. „Patriotyzm” prezentujący najważniejsze wydarzenia z historii Polski zwłaszcza te dotyczące lat zaborów oraz I i II wojny światowej. Następnie przeprowadzona została dyskusja na temat tego „Co oznacza bycie patriotą oraz jak mogą wyrazić swój patriotyzm na co dzień”. Czy mogą powiedzieć o sobie że są patriotami?. Na koniec zajęć uczniowie przenieśli swoje spostrzeżenia na kartę papieru rysując to, w jaki sposób mogą pokazać, że kochają i szanują swoją Ojczyznę.

 

Prace uczniów wykonywane podczas powyższych zajęć zostały umieszczone na korytarzu szkolnym.Z prac wynika, że dzieci doskonale rozumieją czym jest patriotyzm i co oznacza bycie patriotą dziś. Dzięki temu, że prace znajdują się na korytarzu każdy uczeń w dowolnej chwili może się z nimi zapoznać i przypominać sobie co może zrobić aby okazać miłość i szacunek swojej Ojczyźnie, być patriotą (zdjęcia).

         

22 marca uczniowie klas 4 – 7 uczestniczyli w prelekcji pod tytułem „Księżyc”, która odbyła się w Multikinie Rzeszów. Prelekcja multimedialna z wykorzystaniem ilustracji, animacji obejmowała następujące tematy: Czym jest księżyc? Czy można na nim zamieszkać? Jak powstał księżyc? Uczniowie usłyszeli wiele ciekawych informacji na temat podboju księżyca –program Apollo oraz czy księżyc jest nam potrzebny (zdjęcia).

 

W kl. I-III uczniowie zmierzyli się z obliczeniami zegarowymi, dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem.

Wyłoniliśmy Mistrza dodawania i odejmowania w kl. I:

Zofia Ceglarz

Jakub Murias

Dawid Dąbrowski

Kinga Stańczuk

Mikołaj Pieniążek

Paulina Król

Jakub Malak

Lena Krzych

 

Mistrz obliczeń zegarowych kl. II i III:

Gabriela Pazdan

Zuzanna Stopa

Gabriela Gubernat

Seweryn Rak

Emilka Skwirut

Wiktoria Skwirut

Victoria Rączy

Kamil Kaszuba

Sara Czudec

Emilia Molenda

Weronika Makuch

Nicola Molenda

 

Ponadto uczniowie kl. II uczyli się dzielenia „na słodko” – dzieląc czekoladę. Słodką matematykę można zobaczyć w fotorelacji.

Uczniowie klas starszych z okazji Dnia Matematyki mogli zmierzyć się z tabliczką mnożenia i dzielenia. Podczas przerw dyżurowała specjalna komisja egzaminacyjna, która sprawdzała umiejętności uczniów. Na najlepszych młodych matematyków czekały drobne upominki. (zdjęcia)

12 marca 2019r. uczniowie klas młodszych wspaniale bawili się w Sali Zabaw Kolorado. Dzieci pokonały ogromny tor przeszkód, który był wyzwaniem dla naszych małych akrobatów. Drabinki, sznury, zjeżdżalnie, labirynty i trudne przejścia zapewniły dzieciom doskonalą zabawę i trening energetyczny. Wróciliśmy Chcesz zobaczyć fotorelację?  Zapraszamy… (zdjęcia)

8 marca w Dzień Kobiet chłopcy z samorządu szkolnego złożyli dla wszystkich Pań i dziewczynek z naszej szkoły najserdeczniejsze życzenia i podziękowania. Wszystkie uczennice zostały obdarowane małą słodkością, a Panie pięknymi kwiatami.

W ramach konkursu „Szkoła młodych patriotów” uczniowie przygotowali drzewo przedstawiające Kodeks Postaw Patriotycznych, które zostało przypięte na korytarzu szkolnym. Zadaniem uczniów każdej klasy było wspólne zapisanie na wcześniej przygotowanych biało – czerwonych listkach, postaw jakimi każdy patriota powinien się odznaczać. Uczniowie zapisywali postawy jakimi powinni kierować się każdego dnia, aby móc nazywać siebie patriotami. Następnie liście zostały przypięte do drzewa i odczytane przed całą społecznością szkolną. W ten sposób powstał nasz szkolny Kodeks Postaw Patriotycznych. Dzięki temu, że drzewo znajduje się na korytarzu szkolnym, każdy uczeń w dowolnej chwili może go przeczytać i przypominać sobie co powinien robić aby okazać miłość i szacunek swojej Ojczyźnie.

 

Kodeks Postaw patriotycznych:

  1. Uczymy się i znamy historię Polski.
  2. Poznajemy historię Polski i swojej „Małej Ojczyzny”.
  3. Kochamy i szanujemy swoją Ojczyznę.
  4. Znamy i szanujemy polskich i lokalnych bohaterów narodowych.
  5. Będziemy potrafili oddać życie za Ojczyznę.
  6. Obchodzimy święta narodowe.
  7. Bierzemy udział w uroczystościach szkolnych, które upamiętniają ważne wydarzenia z historii Polski.
  8. Zachowujemy powagę podczas uroczystości szkolnych i pozaszkolnych.
  9. Pielęgnujemy polskie tradycje i zwyczaje.
  10. Dbamy o przyrodę. Szanuję każdy skrawek Polski.
  11. Troszczymy się o czystość środowiska.
  12. Nie niszczymy miejsc publicznych.
  13. Jesteśmy tolerancyjni i szanujemy inne narodowości.
  14. Dbamy o polską gospodarkę, wybieramy polskie produkty.
  15. Wypełniamy swoje obowiązki najlepiej jak potrafimy.
  16. Poznajemy historię naszego kraju w różnych miejscach np. muzeach.
  17. Kibicujemy polskim sportowcom w sposób kulturalny.
  18. Znamy i szanujemy polskie symbole narodowe.
  19. Zachowujemy odpowiednią postawę podczas śpiewania hymnu państwowego.
  20. Wieszamy flagę w święta państwowe.
  21. Dbamy o piękną mowę w ojczystym języku.
  22. Gdy dorośniemy będziemy brać udział w wyborach.
  23. Będziemy służyć w wojsku.
  24. Dobrze mówimy o Polsce.
  25. Jesteśmy dumni, że jesteśmy Polakami i z tego, że mieszkamy w Polsce.
  26. Modlimy się za Ojczyznę.
  27. Bierzemy udział w mszach świętych za nasz kraj.
  28. Angażujemy się w sprawy społeczne i zawsze chętnie udzielamy pomocy potrzebującym.
  29. Podejmujemy działania na rzecz swojej społeczności lokalnej. Włączamy się w życie naszego regionu.
  30. Przestrzegamy prawa Rzeczypospolitej Polskiej.
  31. Interesujemy się losem swojego kraju.